Monday, August 16, 2010

AKU SESAT (SALAH AMIK BAS)


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini







hari ini bertarikh 16/08/2010 selepas habis kerja pada pukul 4 ptg aku salah mengambil bas, aku telah tersesat sampailah ke serian batu 15(dekat sg.simpang endap. sedihnya rasa dah pukul 5 lebih pulak tu selamatlah aku ada kredit lagi adalah dalm beberapa sen dalam hp aku. dapatlah aku miskol bapaku untuk amik. mungkin ada hikmah dari semua towk, mlm tadi aku telah selesai solat sunat taubat nasuha selepas solat wjib isyak. aku berjanji pada diri aku, bahawa sesungguhnya aku akan tinggalkan perkara2 yang dapat memadamkan sinar cahaya dalam diri aku. aku harap allah dapat menerima segala amalan2 aku selama towk, tahun towk aku berazam nak khatam al-quran. insya-allah..... segala pujian ke hadrat ilahi kerna membuka pintu hidayatnya padaku untuk menerima taubatku. di dalam al-quran yang mulia allah berfirman:Sesungguhnya taubat di sisi Allah hanyalah taubat bagi orang-orang yang mengerjakan kejahatan lantaran kejahilan , yang kemudian mereka bertaubat dengan segera, maka mereka itulah yang diterima Allah taubatnya; dan Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana (an-nisaa'ayat ke 17.Maksudnya ialah : 1. Orang yang berbuat ma`siat dengan tidak mengetahui bahwa perbuatan itu adalah ma`siat kecuali jika dipikirkan lebih dahulu. 2. Orang yang durhaka kepada Allah baik dengan sengaja atau tidak. 3. Orang yang melakukan kejahatan karena kurang kesadaran lantaran sangat marah atau karena dorongan hawa nafsu.

No comments:

Post a Comment