Wednesday, August 11, 2010

SEGALA PUJIAN KE ATAS ALLAH

ASSALAMMUA'LAIKUM W.T.B

Segala pujian ke atas allah,akhirnya aku bersyukur ilak2 dapat juak aku membuang sebahagian dari kejahatan yang menghantui aku selama berbulan2 dan hampir bersarang dalam dirik,hingga memakan iman dan taqwa. aku bertekad dan taubat nasuha atas segala kejahatan aku, allah tidak menzalimi kita tapi kitalah yang menzalimi dirik sendiri. benar firman allah, dalam, ALLAH tidak akan mengubah sesuatu kaum itu melainkan mereka sendiri yang mengubahnya. apa gunanya akal mun sik digunakan dengan betul. kita sering menyalahkan allah atas segala musibah yang terjadi tapi tahukah kita allah yang bersifat al-rahman dan al-rahim,teliti dan baca dialog yang terjadi antar nabi muhammad dengan iblis
hinggakan iblis laknatullah pun hairan dan ajaib dengan 2 hal iaitu: mereka(orang islam) itu mengaku kasih akan allah padahalnya mereka itu taat akan hamba(iblis) dengan berbuat maksiat. 2: mereka itu sangat marah kepada hamba(iblis)tetapi mereka itu menurut hasutan hamba(iblis) katanya:`hai mala'un! demi kemulanKu dan kebesaranKu, aku anugerahi atas umat Muhammad 2 kebahagian: 1 kasih mereka itu akan daku iaitu aku jadikan kafarah(penebus dosa)bagi maksiat mereka itu kerana perdayaan engkau dan 2:mereka itu marah kepada engkau itu Aku jadikan kafarah bagi mereka itu berbuat maksiat kepada Ku." Maka Iblis pun tercengang-cengang mendengarkan umat Muhammad sangat dikasihi oleh Tuhan AL-GHAFFUR RAHIM yang amat mengampuni lagi amat mengasihani akan hambanya dengan limpah rahmat-NYA.

No comments:

Post a Comment